16/7/08

Bursary for deaf and disabled artists

Disabled and deaf artists are being invited to apply for an award worth £5,000.
Shape, an organisation that works with disabled and deaf artists, is calling for applications for the Adam Reynolds Memorial Bursary.
The bursary is designed to offer a disabled or deaf visual artist the opportunity to develop their ideas without the pressure to deliver a defined outcome.
In addition to the funds, the successful artist will be given a residency at Liverpool's Bluecoat arts centre and will also receive advice from Tate Liverpool.
This is the second year of the bursary, which was established in the memory of Adam Reynolds, artist, curator, and artists' advocate. Adam was active in the disability arts sector but always maintained a broad perspective on the arts.
Tony Heaton, Shape's chief executive, said: "There is often a disparity between what can actually be achieved by deaf and disabled artists and their opportunities for gaining a quality platform with which to display their work.
"The Adam Reynolds Memorial Bursary aims to ensure that disabled and deaf artists from around the country have access to a platform at a high profile visual arts venue."
Noëmi Lakmaier received the first award and produced the sculptural piece 'Experiment in Happiness', a giant ball of yellow shoes, with Noëmi herself being physically 'attached' to the sculpture.
To apply for the bursary visit www.adamreynoldsbursary.org.uk. The closing date for applications is September 1.

Περιβάλλοντα προσωπικής μάθησης (ΠΠΜ)

Με πιο τρόπο υποστηρίζουν με επιτυχία τα σχολεία την εξατομίκευση της μάθησης με τη χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών; Η έρευνα που παρουσιάζουμε εδώ διερευνά τις σχέσεις μεταξύ ψηφιακών τεχνολογιών και κινήσεων που γίνονται σήμερα για την παροχή μιας πιο εξατομικευμένης μαθησιακής εμπειρίας.
Οι προτάσεις που γίνονται βοηθούν στην καλύτερη κατανόηση των χώρων μάθησης και την καλύτερη χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών.
Ξεκινάμε με την παρουσίαση ενός περιγραφικού μοντέλου της σχέσης μεταξύ μαθητευόμενων, των χώρων μάθησης μέσα στους οποίους λειτουργούν και των ψηφιακών τεχνολογιών. Εντοπίζουμε τέσσερις χώρους-κλειδιά (χώρος προσωπικής μάθησης, χώρος διδασκαλίας, χώρος του σχολείου και χώρος κατοικίας) οι οποίοι επηρεάζουν την εκπαιδευτική εμπειρία των μαθητευόμενων. Σήμερα αυτοί οι χώροι δεν γίνονται καλά κατανοητοί με αποτέλεσμα ένα μεγάλο κομμάτι της θεσμοθετημένης και μη θεσμοθετημένης μάθησης των παιδιών να μην αναγνωρίζεται και να μην αξιολογείται. Στη συνέχεια, εξετάζουμε την εγκυρότητα αυτού του μοντέλου με τη χρήση ενδείξεων από διαφορετικά εθνικά ερευνητικά σχέδια τα οποία χρησιμοποίησαν μια μικτή μέθοδο σχεδιασμού με τη συλλογή ποιοτικών και ποσοτικών στοιχείων μέσω ομάδων εστίασης, συνεντεύξεων, δημοσκοπήσεων και εθνικών στοιχείων για την απόδοση των μαθητευομένων.
Τα στοιχεία που παρουσιάζονται εδώ προέρχονται από τις εκθέσεις μελέτης περιπτώσεων και περιλαμβάνουν παρατηρήσεις μέσα στις τάξεις καθώς και τα προσωπικά σχόλια των δασκάλων, των διευθυντών και των μαθητευόμενων. Με βάση τις επιπτώσεις αυτών των στοιχείων και του μοντέλου προσπαθούμε να κατανοήσουμε με ποιο τρόπο οι ψηφιακές τεχνολογίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν με επιτυχία στην εκπαίδευση.Στο παραδοσιακό εκπαιδευτικό μοντέλο, ο σχεδιασμός του μαθησιακού χώρου γινόταν κυρίως υπό τον έλεγχο του εκπαιδευτικού οργανισμού και των δασκάλων. Τα φυσικά χαρακτηριστικά του χώρου προσωπικής μάθησης μπορούν ακόμη να επηρεάζονται από τους δασκάλους και τους οργανισμούς, όμως ο σχεδιασμός αυτού του χώρου και οι χρήσεις της τεχνολογίας γίνονται υπό τον έλεγχο των μαθητευόμενων.
Η δημιουργία αποτελεσματικής μάθησης απαιτεί κατανόηση των διαφορετικών χώρων κατά την εξατομίκευση της μάθησης και ανταπόκριση στην αντίληψη και τη συμπεριφορά των μαθητευόμενων.

ΣυνεργάτηςJean Underwood, Professor of Psychology, Nottingham Trent University Philip E. Banyard, Senior Lecturer in Psychology, Nottingham Trent University

13/6/08

Όλοι βλέπουν Euro...

Μια ενδιαφέρουσα ιστοσελίδα... όταν μάλιστα όλοι βλέπουν ποδόσφαιρο...

http://www.laboratoriodedesenhos.com.br/corrente_page.htm

9/6/08

Disabled children in 'poor homes'


Terrace house
More than half of parents complained of lack o

Nine out of 10 families with disabled children live in unsuitable housing, says a report by the charity Every Disabled Child Matters.

More than half of the families questioned in a survey said a lack of space was a major problem.

Nearly 3,000 parents in England took part in the survey, carried out by the Joseph Rowntree Foundation.

The charities want a coordinated effort from government and housing departments to help families in need.

The survey, the first of its kind, looked at the housing needs of disabled children and their families in addition to interviewing housing associations, social care and occupational therapy practitioners.

Families with disabled children are amongst the most vulnerable in this country
Srabani Sen
Charity spokeswoman

The proportions of the kitchen or bathroom were mentioned by 42% of respondents as making them difficult to use.

More than a quarter said that the general condition of their home was inadequate.

The research suggests disabled children are more likely to live in inappropriate housing than disabled adults.

In May 2007, the Treasury and Department for Children, Schools and Family launched a programme, Aiming High for Disabled Children, designed to improve access and support to disabled children, but the housing needs of families was not covered.

Every Disabled Child Matters spokeswoman, Srabani Sen said: "Families with disabled children are amongst the most vulnerable in this country.

"Yet too many families are not getting the financial and practical support they need to adapt their homes and are forced to live in overcrowded and unsuitable properties."

6/6/08

5/6/08

Παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος

Παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος σήμερα...

Διαλέγω don quijote για τρεις λόγους:

ένα για τους ανεμόμυλους (φαίνονται στο βάθος και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας

δύο για τον άσκοπο και ρομαντικό πόλεμο όλων μας ενάντια σε έναν ¨αόατο & θεόρατο εχθρό¨... και

τρια γιατί ο Δον Κιχώτης είναι ο δικός μου ήρωας...

Καλημέρα

4/6/08

Ανεμογεννήτριες στα Κύθηρα - Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Από ένα καλό φίλο έλαβα τη διπλανή φωτογραφία ως απάντηση για το άρθρο για τις ανεμογεννήτριες που ¨ανέβασα¨ πριν μια εβδομάδα περίπου.

Ότι και να πει... έχει δίκιο...